fredag 17 oktober 2008

Vad är det som betyder något?


Idag har vi favorit ämnet i skolan!
Åh, vad det ska bli kul!

När jag förväntasfullt styr stegen mot skolbussen och inser, i samma stund som jag tittar ner på mina fötter, att jag har fel skor på mig, hemska tanke.
Vad har det då för betydelse vad läraren säger, vad som händer på lektionen? Vad har det då för betydelse att det är bästa dagen på hela veckan, att det är roligaste ämnet, coolaste läraren i mysigaste lokalen? Jag har ju fel skor på mig!
Egentligen är det inget fel på skorna men idag skulle jag ju ha haft mina nya Converse, fan också.
Och ingen fattar nån´ting, inte läraren inte klasskompisarna, ingen fattar.
Jag har ju för fan fel skor!
Hur kan de missa det?
Själv har jag missat hela nöjet med min favoritdag i skolan och minns inte ett jota av vad läraren sa eller vad vi skulle göra till nästa vecka.
Nästa vecka ska jag ha reservskor med mig........


.

Inga kommentarer: