lördag 15 maj 2010

Att vara o-teknisk..

Hur är man när man är teknisk?

Ofta, ofta får jag höra;
Jag är så o-teknisk så jag vet inte skillnad på... eller Jag har ingen aning vad som är fram och bak på den här manicken...
När jag häromdagen var på föreläsning om skoljuridik börjar en av föreläsarna på klassiskt manér att framhäva sin oförmåga att hänga med i utvecklingen som en styrka eller som någon slags förmåga. Jag fattar inte...vad är det som gör det ok att vara tekniskt 'pucko' bara för att man är advokat och undervisar på Stockholms Universitet?

Ibland tror jag att ju fler högskolepoäng någon har desto mer ok är det att vara teknisk analfabet. Uttalanden som, jag förstår mig inte på eller jag har aldrig varit vän av teknik eller såna här moderniteter, är bara för mycket.

Kan inte någon därute hjälpa mig att förklara, för alla oinvigda, att okunskap är inte en styrka, vare sig det gäller grammatik, juridik, pedagogik eller teknik..

Inga kommentarer: