tisdag 16 mars 2010



Oj, oj, oj vad länge sedan
jag var aktiv på min blogg.

Nu har jag haft en helt makalös måndag med elever i projektarbete. Ett projektarbete utöver det vanliga.

Fyra frisörelever från Guteskolan bildar en grupp som planerar att sätta upp en modevisning med hår i fokus. De har sedan hösten 2009 planerat, blött och stött projektet. De har mött motgångarna med övertygelse om att det hela ska gå att genomföra. De har samlat sponsorer och hjälp från branschfolk, från elever, från lärare och från skolans ledning.

Under måndagskvällen visade de upp hela arbetet i Visby innerstads gamla biograf, Roxy. Etthundrasextio (160) betalande och några inbjudna fyllde förväntansfullt salongen, och ingen gick därifrån besviken. Ett genomgående lyckat projekt som visar hur starka våra elever är på egen hand. Som grädde på moset såg de till att samarbeta med en annan skola (Donnergymnasiet) och fick hjälp med ljud och ljus.
Jag är stolt över att vara rektor på Guteskolan. En kväll som denna är jag extra stolt.

Inga kommentarer: