onsdag 7 december 2011

Vissa dagar...

Jo, just det vissa dagar alltså...
De flesta dagar börjar man med intentionen att genomföra uppgifter och ha möten enligt kalendariet. Man laddar upp med lite kaffe och sätter igång med det dagliga, ja ni vet. Men så händer något.
Precis som på beställning ramlar alla elever med problem in, kuratorn, skolpsykologen m.fl. och rör om i min planering fullständigt.
Knack, knack:
- Har du tid?
- Självklart!
Knack, knack, ring, ring:
- Har du tid?
- Snart klar.
Ring, ring,
- Har du tid?
- Snart, jag ska bara...

Jo jag vet att jag förväntas vara den pedagogiska ledaren, att jag förväntas ha svar och lösningar på det mesta. Jag vet också att jag är det förstnämnda och att jag oftast har lösningar. Men varför bestämmer sig alla för att ställa dessa krav och frågor samtidigt under en ynka timme av min förmiddag?

Dagens blogginlägg blev gnälligt men kära blogg det är därför du finns. Vem ska annars lyssnar på mig när JAG får behovet att lätta på trycket?

Inga kommentarer: