torsdag 8 februari 2007

Vissa dagar stämmer allt!


När man, som vanligt, med höga förväntningar träder in i lektionssalen och är redo att skapa underverk. Att få kuskapstörstande ungdomar ännu mer på bettet och få dem att hugga tag i saker som de inte hade en aning om att de kunde eller vågade. Då kan man få sig en härlig överraskning, som jag fick idag;
-Vi har gjort de där uppgifterna som du gav oss häromdagen och vi har fixat studiebesök på fyra olika ställen idag plus två eventuellt tre på måndag och så vill vi se mer av det som du pratade om igår och så vill vi höra mer om hur man gör.....
Jag kan inte göra annat än le och njuta. När man dessutom får höra att man är en glad lärare då vill man nästan börja gråta.
Hoppas att ni förstår mig rätt; MIN DAG HAR VARIT FULLSTÄNDIGT UNDERBAR, ALLT HAR STÄMT OCH JAG HAR INTE GJORT ETT SKIT, MEN ELEVERNA HAR GJORT DESTO MER. Vill bara dela med mig av glädjen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och i kombination med bilden på brunnen och sommargrönskan... Är du plockad från en Astrid Lindgren-bok?
Eller har du den sällsynta förmågan att se häret och nuet och inte bara känna utan också visa uppskattning för det? Jag tror det senare. Och är glad för att du är sån.
//Lotta